Magamról, A kezdetek kezdete
2017. július 28. írta: ZöldfülűUtazó

Magamról, A kezdetek kezdete

Ki vagyok, és mi indított el ezen az úton?

Ki vagyok én? Egy 19 éves srác, aki szeretné kitolni a határait, szeretné megismerni a világot és szeretne új élményeket, tapasztalatokat szerezni. Ez nem volt mindig így. Alapvetően zárkózott típus vagyok, nem szeretek kilépni a komfortzónámból, nem igazán kedvelem a változást, ráadásul gyakran leszek rosszul is. Ezek a tulajdonságaim a mai napig megvannak, de már nem akadályoznak abban, hogy elkezdjem megvalósítani a terveimet, céljaimat. Nem vagyok profi utazó, rengeteg mindent kell még tanulnom, tapasztalnom, de ezeket a hiányosságokat igyekszem lelkesedéssel pótolni :)

Mi kell egy utazáshoz? Ha valakiben felmerül az utazás gondolata rögtön egy csomó nehézséggel találja szembe magát. Mindenkiben felmerül az idő és pénz hiánya vagy az, hogy nem talál megfelelő szállást, programot. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a világot megismerni csak néhány szerencsés, kiválasztott tudja, nekünk pedig marad az, hogy nézegessük a különböző felületekre kitett képeiket és beszámolóikat. Közhely, minden ilyen témájú oldalon ezt olvasni, de az utazásnak tényleg csak egyszerű feltételei vannak: akard és lépj! Ennyi, nem több. Ha ezt teszed, akkor nem számít, hogy nincsenek vagyonaid, nem számít, hogy esetleg csak egy hétvégét tudsz erre szánni. Persze, utána kell járni a dolgoknak és kompromisszumot kell kötni, talán többet is. De teljesen biztos vagyok abban, hogy bárkinek sikerülhet, bárki képes rá, ha még én is az voltam.

Mi a célom a bloggal? A blogot alapvetően magamnak írom. Azért, hogy rendszerezzem az élményeimet, utaimat és ezek ne vesszenek el, hanem újra átélhetőek legyenek. Emellett hatalmas öröm és megtiszteltetés lenne számomra ha az írásaimmal valakinek jobb kedvet, tanácsot, tippet vagy elhatározást adhatok.

Mi indított el az úton? Azt gondolom mind a családommal, mind a volt iskolámmal viszonylag sokat utaztunk. Külföldön és belföldön egyaránt, igaz, a Kárpát-medence határait csak néha-néha léptük át. Sajnos úgy érzem, ezeket a lehetőségeket, utakat nem sikerült kellőképpen értékelnem és megélnem inkább volt nyűg, teher, ami alól ha lehet ki kell bújni, de ha már alá kell vetni magam neki, akkor igyekezni kell valahogy túlélnem. Ez a felfogás akkor kezdett el megváltozni, mikor nagyjából másfél éve egy buszos utazás alkalmával a barátnőmmel együtt eljutottunk Krakkóba és Auschwitzba. Innentől kezdve szépen lassan átformálódott a gondolkozásom, keresni kezdtem a lehetőségeket, hogyan juthatnék el különböző helyekre, de sajnos hiába akartam, lépni nem léptem, így nem lett ezekből a próbálkozásokból semmi. Egészen idén nyárig, mikor az akarást a lépés követte, ezáltal egy olyan eddig számomra elképzelhetetlen kalandba csöppentem, ami életre szóló élményeket, tapasztalatokat adott. Elhitette velem, hogy igen, bárki képes arra, hogy útnak induljon és ráébresztett, hogy a közhely nem is annyira közhely...hogy neki vágsz-e, az csak tőled függ!                                                                  

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldfuluutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr2512696319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása