Auschwitz, Krakkó
2017. július 29. írta: ZöldfülűUtazó

2016. április elején iskolai közvetítéssel, egy buszos utazásokat szervező társaság szervezésében Lengyelországba látogathattam a barátnőmmel. Eljuthattunk az Auschwitz-i koncentrációs tábor helyén létesült múzeumba és Krakkóba ahol városnézéssel, vásárlásokkal és egy vacsorával színesített programban lehetett részük. Sajnos képeket nem tudtunk készíteni, ezért a lentebb látható képeket a google-ről töltöttem le. Mikor elindultunk és felszálltunk a buszra, az idegenvezetőnk elmondott minden fontos információt, majd kezdetét vette a kisebb megszakításokkal, pihenőkkel tarkított, nagyjából 7  órás utazás Auschwitzig.

Az érkezést követő reggeli készülődés után megnéztük a táborokat. Először Auschwitz I.-be mentünk, ez volt az ,,eredeti” koncentrációs tábor, ami főleg adminisztratív feladatokat töltött be és az egész tábor rendszer központja volt, de ebben a táborban is rengetegen haltak meg. Az idegenvezető  angolul mesélt a hely történetéről és azt kell mondanom, hogy fordítás néhol nem volt a legtökéletesebb, de az itt látott szörnyűségek mellet még szerencsésnek is érezhettük magunkat, hogy a legrosszabb dolog, ami itt történt velünk az egy kis fordításbeli kellemetlenség volt.

Auschwitz I. kapuja

Ezután a néhány kilométerre lévő Auschwitz-Birkenauba indultunk. Ebben a táborban voltak a gázkamrák. Az embereket vagonokban vagy túlzsúfolt fa-, esetleg téglaházakban helyezték el ameddig nem vitték őket a gázkamrák valamelyikébe. Lehetőségünk volt még megnézni a kamrák romjait, az egykori vasúti sínrendszert és tábori kórházat, ahol a körülmények alig voltak jobbak, mint bárhol máshol a tábor területén.

Auschwitz-Birkenau kapuja

Miután végigjártuk a tábort, buszra szálltunk és Krakkóba indultunk. Az út csendesen telt, próbáltuk feldolgozni  a látottakat, hallottakat. Kora délután érkeztünk meg és rögtön egy hosszabb városnézésben lehetett részünk. Sétáltunk a Visztula partján, megnéztük a Wawel-dombon épült székesegyházat és a főteret. Az egész program alatt idegenvezetést kaptunk, elmesélték az épületek történetét, az egyes helyekhez fűződő legendákat és hasznos tanácsokkal láttak el minket azzal kapcsolatban, hogy a nap következő, kötetlenebb részében hova érdemes még elmenni, mit és hol érdemes vásárolni.

Wawel-domb

Mi a szabadidő óráit a Visztula mentén, a főtéren és a környező utcákban sétálgatva töltöttük. Kipróbáltuk a lengyel söröket és megtapasztalhattuk a város hangulatát. Láttunk utcai zenészeket, táncosokat, előadókat és persze találkoztunk a méltán híres lovaskocsikkal is. Az egész város pezseg, él és nagyon jó hangulatot áraszt, magával ragadja az embert.

Krakkó főtere

Utunkat egy lengyel étteremben zártuk, ahol az ország ízeit ismerhettük meg egy bőséges és finom vacsora formájában. Étkezés után utunk a buszhoz vezetett és a buszos éjszakázást követően, reggel fáradtan ugyan, de maradandó élményekkel gazdagodva érkeztünk haza.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.