Európai Utazás
2017. augusztus 01. írta: ZöldfülűUtazó

Európai Utazás

Az első (és bízom benne, hogy nem utolsó) nagy utam, idén, július legelején volt, stílusosan az érettségi bizonyítvány kiosztását követő nap. Őszintén, nem ilyen utazást képzeltem el magamnak, de örülök, hogy így alakult, azt hiszem, sokkal jobb, gazdagabb volt ez, mint az eredeti terv. 

Sok alternatíva, kérdés és ötlet felmerült a tervezés időszakában. Mivel utazzunk? Autó, vonat, busz, repülő? Hogyan oldjuk meg a szállást? Olcsóbb hotelben, sátorban vagy kocsiban aludjunk? Mégis hova menjünk, mennyi időt töltsünk ott, maradjunk egy helyben vagy igyekezzünk minél több várost, országrészt felfedezni? Hogyan lehet a megfizethető tartományban tartani a költségeket? Már-már teljesen úgy tűnt, hogy az egészből nem lesz semmi, pont az fog lezajlani, mint eddig mindig, és az egész megmarad a vágyakozás szintjén.

Végül, a lehetőségek után kutakodva, hallottam az éjszakai vonatozásról. Persze, eddig is tudtam, hogy van ilyen, de nem igazán jártam utána a dolognak. Mikor mégis megnéztem a MÁV honlapján, egészen vállalható megoldásokba botlottam. Léteznek európai vonat bérletek, amivel majdnem egész Európa bejárható, a nagy távolságokhoz és a többi megoldáshoz képest jó áron. Ez az Interrail. Különféle bérlet típusokat válthat az ember, amikkel egy adott területen, egy adott időszakban korlátlanul utazhat. Ezt a felfedezésem nagy lelkesen el is meséltem az egyik barátomnak, akinek szintén megtetszett az ötlet és elhatároztuk, hogy ha törik, ha szakad, ebbe most belevágunk. Azt hiszem, ez volt a fordulópont, ugyanis, ha kevésbé lelkes az ötlettel kapcsolatban akkor valószínűleg én sem megyek sehova...

img_4587.JPG

Interrail bérlet, térkép

Innentől kezdve egy hosszas tervezési fázis következett. Az volt az elképzelés, hogy éjszaka fogunk vonatozni, így a szállásért már nem kell fizetni, ráadásul az utazás ideje is holtidőben történik, amikor úgysem tudnánk semmit csinálni, mert valamikor aludni is kell. Ezzel a módszerrel sok várost bejárhatunk, és mindenhol eltudunk tölteni 10-12-15 órát a menetrend függvényében. A bérlet lejárta után a hazajövetelt repülővel terveztünk, ugyanis eddig még sosem ültem repülőn, tehát ez kihagyhatatlan volt :D. Nagyjából ilyen egyszerűen képzeltük el a dolgot, persze a gyakorlatban sok minden másként alakult mint előzetesen gondoltuk, de legalább csomó tapasztalattal gazdagodtunk és a problémamegoldó képességünk is fejlődhetett :D. 

9 napon át utaztunk az alábbi útvonalon: Budapest-Bécs-Firenze-München-Köln-Oostende-Middlekerke-Brugge-Brüsszel-Berlin-Budapest. 

A következő bejegyzésekben az egyes napokat fogom részletesebben leírni, azt, hogy milyen élményeink, tapasztalataink voltak az egyes városokról. Miket sikerült megnézni, milyenek voltak az ételek, emberek, mi az ami tetszett és mi az ami nem. Ezek az írások teljesen szubjektívek lesznek, én ezeket a benyomásokat szereztem azalatt a 10-12 óra alatt ameddig ott tartózkodtam. Egy utolsó, ezt ,,sorozatot" befejező, lezáró posztban pedig összeszedem azokat a tippeket, tanácsokat amiket ezalatt az út alatt tanultam és megkönnyíthetik az utazást, akár az éjszakai vonatozás, akár a csomagmegőrzés, akár a bérlet használatára vonatkozóan.

 

Link: 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldfuluutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr3012707936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása